Nastavte si BIMI ve službě Zoho Mail pro vyšší doručitelnost a důvěryhodnost vašich emailů.

12.01.25 15:57 - By Erik

Co je to BIMI? Jak jej nastavit v Zoho Mail a proč byste ho měli využívat? Dozvíte se v následujícím článku.

Jak se používání BIMI projevuje u jednotlivých emailů?

Možná jste již zaznamenali, že některé emaily od vám známých společností se vám zobrazují v emailu včetně firemního loga dané společnosti vedle jména odesílatele. Také jste asi zaznamenali malý modrý symbol v záhlaví. U takovýchto emailů se často ani nepozastavíme nad jejich důvěryhodností protože máme tendenci takto zobrazenému emailu důvěřovat. Jedná se o emaily, jejichž odesílatele používají vyšší standard prokázání důvěryhodnosti, BIMI. 

Zoho Mail obrazovka

Tento standard, nazývaný Brand Indicators for Message Identification (BIMI), umožňuje společnostem certifikovat své firemní loga a následně je zobrazovat vedle jména odesílatele v emailu. Tímto způsobem je možné rychle identifikovat skutečného odesílatele emailu. Zároveň se zvyšuje důvěryhodnost emailové zprávy. BIMI je nový standard, který se postupně rozšiřuje a mnoho známých společností již začalo tento standard implementovat do svých emailů, tak jako jej naleznete v Zoho Mailu. Pokud v emailu uvidíte firemní logo vedle odesílatele a modrou značku v záhlaví, můžete si být jistí, že se jedná o důvěryhodný email. Stejně tak i zobrazení loga vaší organizace v odeslaných e-mailech zvyšuje autenticitu e-mailu a důvěryhodnost vaší značky. E-mailoví klienti, kteří podporují protokol BIMI, automaticky zobrazí vaše logo po dokončení konfigurace protokolu BIMI.

Tento nový standard je dalším krokem k zvyšování bezpečnosti emailové komunikace a snižování rizika phishingových útoků. Doporučujeme vám ale, být vždy opatrní při otevírání neznámých emailů a důkladně si ověřit jejich autenticitu.

Co je potřeba nastavit v Zoho Mail pro používání BIMI?

Povinná nastavení v Zoho Mail před konfigurací BIMI:
  • Nastavte MX, SPF, DKIM a DMARC záznamy pro svou doménu podle návodu v administrační konzoli Zoho Mail, kterou naleznete na adrese mailadmin.zoho.eu
  • Nahrajte logo své značky na veřejný webový server podle doporučení uvedeném v nastavení BIMI v admin konzoli
  • Vygenerujte certifikát ověřené značky (VMC) pro své logo
  • Pro získání certifikátu Verified Mark Certificate (VMC) od poskytovatelů certifikátů akreditovaných u BIMI je nezbytné, aby logo vaší značky bylo legitimní ochrannou známkou vaší organizace
  • Ujistěte se, že předplatné licence VMC je aktivní
  • Je třeba nastavit DMARC s akcí, která bude provedena při neúspěšném ověření DMARC (Karanténa nebo Odmítnutí), a procento zásad musí být 100 %

Doporučení pro logo BIMI

Logo, které nahrajete pro ověření BIMI, by mělo splňovat standardy stanovené BIMI. Obrázek musí být ve specifickém profilu SVG P/S (Scaled Vector Graphics), který používá BIMI. Při vytváření obrázku BIMI nezapomeňte na níže uvedené pokyny:
  • Nastavte atribut baseProfile na "tiny-ps" a atribut version na "1.2".
  • Do elementu title zadejte název organizace a do elementu desc nepovinný popis.
  • Ujistěte se, že neexistují žádné externí odkazy nebo reference (kromě zadaných jmenných prostorů XML).
  • Udržujte obrázek vycentrovaný s čtvercovým poměrem stran pro lepší kompatibilitu při zobrazování v e-mailech.
  • Velikost obrázku by měla být menší než 32 KB.
  • Pozadí by mělo být jednobarevné.
  • Nepřidávejte skripty, animace ani jiné interaktivní prvky.
  • V rámci kořenového prvku <svg> neuvádějte atributy x=" nebo y=".

Další podrobnosti naleznete v pokynech k logu BIMI, včetně nástroje na konverzi do formátu SVG P/S.

Nastavení BIMI v Zoho Mail admin konzoli

Po dokončení povinných konfigurací, nahrání loga BIMI a vygenerování platného VMC postupujte podle níže uvedených pokynů a nakonfigurujte BIMI:
  • Přihlaste se do konzoly Zoho Mail Admin Console a v levém panelu vyberte položku Domény.
  • Vyberte doménu, pro kterou chcete nakonfigurovat BIMI.
  • Přejděte do části Konfigurace e-mailu a vyberte možnost BIMI.
  • Zadejte adresu URL loga BIMI, kterou jste zveřejnili na webovém serveru.
  • Zadejte adresu URL VMC, abyste prokázali vlastnictví loga. Soubor VMC musí být ve formátu .pem a musí být umístěn na webu.
  • Klikněte na tlačítko Generovat. Zobrazí se záznam BIMI pro vybranou doménu.
  • Zkopírujte záznam BIMI z konzoly pro správu.
  • Přihlaste se na portál poskytovatele domény.
  • Postupujte podle pokynů pro přidání záznamu TXT a zveřejnění záznamu BIMI na stránce Správa DNS.
    • Ukázka hodnoty TXT "v=BIMI1;l=[SVG URL]; a="[PEM" URL].
  • Přejděte zpět do Konzoly pro správu aplikace Zoho Mail a klikněte na tlačítko Ověřit záznam BIMI.
BIMI logo

Co znamená zkratka BIMI?

BIMI (Brand Indicators for Message Identification) je standard pro zobrazení firemních log v emailech a zprávách e-mailového marketingu. Umožňuje organizacím přidat své logo k e-mailům, které jsou ověřeny pomocí protokolů jako DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance). Cílem BIMI je zlepšit důvěryhodnost e-mailů a pomoci uživatelům snadněji rozpoznat legitimní komunikaci od podvodné.

Více informací k službě a aplikaci Zoho Mail naleznete na hlavní stránce.

Erik