Co je to BIMI? Jak jej nastavit v Zoho Mail a proč byste ho měli využívat? Dozvíte se v následujícím článku.
Jak se používání BIMI projevuje u jednotlivých emailů?
Možná jste již zaznamenali, že některé emaily od vám známých společností se vám zobrazují v emailu včetně firemního loga dané společnosti vedle jména odesílatele. Také jste asi zaznamenali malý modrý symbol v záhlaví. U takovýchto emailů se často ani nepozastavíme nad jejich důvěryhodností protože máme tendenci takto zobrazenému emailu důvěřovat. Jedná se o emaily, jejichž odesílatele používají vyšší standard prokázání důvěryhodnosti, BIMI.

Tento standard, nazývaný Brand Indicators for Message Identification (BIMI), umožňuje společnostem certifikovat své firemní loga a následně je zobrazovat vedle jména odesílatele v emailu. Tímto způsobem je možné rychle identifikovat skutečného odesílatele emailu. Zároveň se zvyšuje důvěryhodnost emailové zprávy. BIMI je nový standard, který se postupně rozšiřuje a mnoho známých společností již začalo tento standard implementovat do svých emailů, tak jako jej naleznete v Zoho Mailu. Pokud v emailu uvidíte firemní logo vedle odesílatele a modrou značku v záhlaví, můžete si být jistí, že se jedná o důvěryhodný email. Stejně tak i zobrazení loga vaší organizace v odeslaných e-mailech zvyšuje autenticitu e-mailu a důvěryhodnost vaší značky. E-mailoví klienti, kteří podporují protokol BIMI, automaticky zobrazí vaše logo po dokončení konfigurace protokolu BIMI.
Tento nový standard je dalším krokem k zvyšování bezpečnosti emailové komunikace a snižování rizika phishingových útoků. Doporučujeme vám ale, být vždy opatrní při otevírání neznámých emailů a důkladně si ověřit jejich autenticitu.
Co je potřeba nastavit v Zoho Mail pro používání BIMI?
- Nastavte MX, SPF, DKIM a DMARC záznamy pro svou doménu podle návodu v administrační konzoli Zoho Mail, kterou naleznete na adrese mailadmin.zoho.eu
- Nahrajte logo své značky na veřejný webový server podle doporučení uvedeném v nastavení BIMI v admin konzoli
- Vygenerujte certifikát ověřené značky (VMC) pro své logo
- Pro získání certifikátu Verified Mark Certificate (VMC) od poskytovatelů certifikátů akreditovaných u BIMI je nezbytné, aby logo vaší značky bylo legitimní ochrannou známkou vaší organizace
- Ujistěte se, že předplatné licence VMC je aktivní
- Je třeba nastavit DMARC s akcí, která bude provedena při neúspěšném ověření DMARC (Karanténa nebo Odmítnutí), a procento zásad musí být 100 %
Doporučení pro logo BIMI
- Nastavte atribut baseProfile na "tiny-ps" a atribut version na "1.2".
- Do elementu title zadejte název organizace a do elementu desc nepovinný popis.
- Ujistěte se, že neexistují žádné externí odkazy nebo reference (kromě zadaných jmenných prostorů XML).
- Udržujte obrázek vycentrovaný s čtvercovým poměrem stran pro lepší kompatibilitu při zobrazování v e-mailech.
- Velikost obrázku by měla být menší než 32 KB.
- Pozadí by mělo být jednobarevné.
- Nepřidávejte skripty, animace ani jiné interaktivní prvky.
- V rámci kořenového prvku <svg> neuvádějte atributy x=" nebo y=".
Další podrobnosti naleznete v pokynech k logu BIMI, včetně nástroje na konverzi do formátu SVG P/S.
Nastavení BIMI v Zoho Mail admin konzoli
- Přihlaste se do konzoly Zoho Mail Admin Console a v levém panelu vyberte položku Domény.
- Vyberte doménu, pro kterou chcete nakonfigurovat BIMI.
- Přejděte do části Konfigurace e-mailu a vyberte možnost BIMI.
- Zadejte adresu URL loga BIMI, kterou jste zveřejnili na webovém serveru.
- Zadejte adresu URL VMC, abyste prokázali vlastnictví loga. Soubor VMC musí být ve formátu .pem a musí být umístěn na webu.
- Klikněte na tlačítko Generovat. Zobrazí se záznam BIMI pro vybranou doménu.
- Zkopírujte záznam BIMI z konzoly pro správu.
- Přihlaste se na portál poskytovatele domény.
- Postupujte podle pokynů pro přidání záznamu TXT a zveřejnění záznamu BIMI na stránce Správa DNS.
- Ukázka hodnoty TXT "v=BIMI1;l=[SVG URL]; a="[PEM" URL].
- Přejděte zpět do Konzoly pro správu aplikace Zoho Mail a klikněte na tlačítko Ověřit záznam BIMI.

Co znamená zkratka BIMI?
BIMI (Brand Indicators for Message Identification) je standard pro zobrazení firemních log v emailech a zprávách e-mailového marketingu. Umožňuje organizacím přidat své logo k e-mailům, které jsou ověřeny pomocí protokolů jako DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance). Cílem BIMI je zlepšit důvěryhodnost e-mailů a pomoci uživatelům snadněji rozpoznat legitimní komunikaci od podvodné.
Více informací k službě a aplikaci Zoho Mail naleznete na hlavní stránce.